先附上歌曲

 

這首歌應該是2005年那時候出來的

那時候Youtube不是很紅,但是這首歌卻很常聽到

我應該是國中階段...

雖然那時候聽不懂歌詞,但就覺得很好聽,也不知道為什麼

呵呵,所以今天就來翻譯這首吧

話說Jesse McCartney近幾年好像沒什麼消息

也有可能我個人沒在關注啦

 

ps. 我會把我個人不會的單字放在最後

 

Because You Live/ Jesse McCartney   

Starring out at the rain with a heavy heart

心情沉重地凝視外頭的雨

It's the end of the world in my mind

在我心中這就是世界末日

Then your voice pulls me back

然而你的聲音將我拉回了現實

Like a wake-up call

就像叫我起床的鬧鐘



I've been looking for the answer

我不斷地尋找答案

Somewhere

在某個地方

I couldn't see that it was right there

我看不見,即使它就在眼前

But now I know, what I didn't know

但我現在知道了,那些我曾經不知道的事情

 

Because you live and breathe

因為你存在,也生活在我的生命

Because you make me believe in myself

是因為你,讓我相信我自己

When nobody else can help

當沒有人可以幫助我的時候

Because you live, girl

因為你的存在,女孩

My world has twice as many stars in the sky

我的世界, 從此比夜空中的星星更加閃亮



It's all right. I survived. I'm alive again.

沒關係,我活了下來,重新活了過來

'Cause of you, made it through every storm

因為你,讓我克服了每個暴風雨

What is life? What's the use?

什麼是生命?生命有什麼用處?

If you're killing time

如果你只會浪費時間
 


I'm so glad I found an angel

我是如此幸運,我找了了天使

Someone

某一個人

Who was there when all my hopes fell

每當我孤立無援的時候,她就在那裡

I wanna fly looking in your eyes

我只想在你的眼中努力地飛翔
 

 

Because you live and breathe

因為你存在,也生活在我的生命

Because you make me believe in myself

是因為你,讓我相信我自己

When nobody else can help

當沒有人可以幫助我的時候

Because you live, girl

因為你的存在,女孩

My world has twice as many stars in the sky

我的世界, 從此比夜空中的星星更加閃亮

 


Because you live... I live

因為你存在著,所以我也存在著

Because you live, there's a reason why

因為你存在著,這就是為什麼

I carry on when I lose the fight

每當我輸了卻努力咬牙苦撐

I want to give what you've given me

我想要給你,那些你給我的

Always...

永遠

 

Because you live and breathe

因為你存在,也生活在我的生命

Because you make me believe in myself

是因為你,讓我相信我自己

When nobody else can help

當沒有人可以幫助我的時候

Because you live, girl

因為你的存在,女孩

My world has twice as many stars in the sky

我的世界, 從此比夜空中的星星更加閃亮


 

Because you live and breathe

因為你存在,也生活在我的生命

Because you make me believe in myself

是因為你,讓我相信我自己

When nobody else can help

當沒有人可以幫助我的時候

Because you live, girl

因為你的存在,女孩



My world...

我的世界

Has everything I need to survive

才有了存在所需要的一切

because you live... I live, I live

因為你存在著,所以我也存在著

 

● starring out 凝視 

● survive 生存

● alive 活著

 

覺得這次的歌詞滿簡單的

但是要怎樣翻到位感覺就是一個滿有挑戰的地方

不過聽起來像是告白歌??

 

 



LINE.png

我的LINE貼圖!點我點我

我的LINE貼圖!點我點我

 

我有粉絲專頁唷,如果喜歡我的朋友可以到我的粉絲專頁按個讚唷

 

arrow
arrow

    DoubleCool 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()